tisdag 30 september 2008

Stickfodral

Det är inte ofta jag fått paket i brevlådan och det ilar till i magen när jag ser vad det är. Jag har köpt strumpstickor i bambu på Tradera och äntligen har de kommit. Det är från 2 till 8... härligt.


Ville inte lägga ner dem i min oorganiserade glasslåda där resterande stickor trängs, så jag sydde ett stickfodral. Under tiden som jag gjorde mitt tänkte jag på min mammas som är ett mintgrönt plastfodral som mamma fick när hon fyllde tio om jag inte minns fel och då var det nytt med plast.

Det är kul med historia i tingen runt omkring oss. Mitt sydde jag i linnetyg men sist jag var på stickkafe blev det allmänt jubel när en kvinna tog fram sitt stickfodral, vilket hon hade sytt av sina systrars kjolar som hon hann rädda innan de blev mattrasor...

1 kommentar:

annas alster sa...

Hej!

Många Annor här i handarbetsvärlden. Vilken underbar bild du hade- har du läst att det precis kommit en ny bok om Lilla Anna och Långa farbrorn?
Anna