tisdag 16 september 2008

Storstan


Åkte tåg med lill killen till storstan igår. I en hipp och trendig klädesbutik hittade jag strax innan jag skulle gå ut en rolig liten skål.

Paket med garn och stickor, tydligen ska det finnas med en beskrivning på innsidan av banderollen. Det var en rolig detalj.

Spenderade större delarna av dagen i stan och vi var förbi en garnbutik, omskriven här i blogg världen. Jag vet inte varför jag besöker denna, för det är som har nämnts innan att man känner sig inte alltid välkommen. Tyvärr blev bemötandet inte särskilt positiv när jag kom med en barnvagn?! Nej jag får rättare sagt bestämma mig för att inte gå dit mer. Men det är svårt när de har garn som inte finns i andra butiker och jag har aldrig beställt över nätet.

Men i vilket fall som helst så kom jag därifrån med ett underbart Debbie Bliss garn i marinblå nyans. Har bestämt mig för att denna färg får bli min färg på sjal, vantar, mössa och pulsvärmare i höst. Om jag känner mig rätt kommer det stickas en del till men ändå

Försöker avsluta projekt innan jag påbörjar nya så jag har stickat, stickat och stickat på min entrådiga ullsjal. Nu när den är klar är den helt underbar. Det positiva med detta mönster är att man börjar sticka utifrån och in. Så när man är sugen på att sticka så har man flest maskor. Tyvärr blir ytterkanten "stel" och såg till min förtvivlan att den har gått sönder så jag måste fixa detta och kanske virka en kant.

4 kommentarer:

teresa sa...

Kan bara gissa vilken affär det var...
Sjalen blev jättefin! Hoppas du får till det som gått sönder!

Efwa - Medea sa...

Vilket härligt knallcerise garn som ligger i korgen. Din sjal ser verkligen fin ut men vad jobbigt att den gått sönder. Du fixar det säkert.

Åsa sa...

Åh, så härlig färg. Den är jättesnygg.

Susilull sa...

Sjalen ser härlig ut!
Jag går aldrig in i "den" garnaffären nu för tiden, nöjer mej med att titta i deras skyltfönster...

Vilken ljuvlig bild - den med de söta små barnfötterna!!

Ha det bra!