måndag 8 september 2008

Kattegatt


Bohusländska västkusten, det är här jag växt upp.
Här har jag fiskat krabbor och lärt mig simma.
Här har jag dörjt makrill och lärt mig segla.
Här har jag solat, badat och njutit.
Det är här jag finner inspiration.





Oj, vad poetiskt det blev. Men det är helt underbart och jag gillar denna plats på våren och hösten mest. När man kan göra strandfynd och plocka snäckor efter vårstromarna och man kan njuta av havets alla sidor på hösten när vinden blåser i mitt hår. Ja, tänk att bo med en utsikt som denna men fy för att tvätta fönstrerna....

2 kommentarer:

Åsa sa...

Åh, vad vackert! Jag älskar havet men tyvärr är det alldeles för långt till havet från där jag bor. Det ser ut som i utlandet.

Susilull sa...

Så fina bilder, orden kunde varit mina egna. Visst är vår Västkust fantastiskt, trots saltstänkta fönster!