måndag 15 september 2008

Ute är det höst och jag drar mig in. Men det är en del pill kvar ute, några perenner ska flyttas, vi ska lägga plattor och jag ska plantera lökar så våren blir färgglad.

Inne är det en del förändring på gång. Mitt sy/pyssel rum kommer snart att förvanldas till barnrum vilket är tråkigt då jag nu är inne i en syperiod men får trösta mig med att vi kommer alla att sova bättre. Månaderna hitills har gått fort och helt plöstligt krälar/kryper, ja någon variant men framåt går det och jag får passa mig för att lämna stickningar och garn hängande ner för det är så kul. Att känna, klämma och pilla på. För att få ha mina garner i fred så har mina korgar med garner fått flytta undan och jag har sytt kuber med massor att pilla, bita och suga på. Det var riktigt roligt så nu är jag lite sugen på att virka något liknande, att testa många olika virktekniker men som lillkillen kan få leka med...


1 kommentar:

Tina sa...

hej
Ja, Ior och de andra figurerna har jag virkat.
Smart med kuberna.
Här nere har vi oxå hösten på g men det är fortfarande varmt i solen.
/Tina