söndag 27 januari 2008

Vänner

Ja vänner ska man vara rädd om så när en vännina fyllde år stickade jag pulsvärmare till henne. Hon är en tjej som använder allt möjligt roligt som är hantverkat. Har inte stickat till henne innan så frågan var om hon skulle tycka om dem eller inte. Testade Stickfrossas mönster på pulsvärmare. Dessa var enkla att göra och jag kom fort in i mönstret. Jag stickade dem i garnet Karisma från drops. Tror dock att nästa gång blir det att sticka dem i ett tunnare garn, men de är helt ljuvliga så de kommer stickas fler gånger.

Knåpade även ihop en presentpåse med kort. Och presenten var uppskattad.
Insåg att jag har inte pratat min största hobby med henne eller de andra som var med på festen. De var förvånade och imponerade att jag stickat dessa själv. Det var skönt för självförtroendet. Födelsedagsbarnet kom med en gång på fler ting hon skulle vilja att jag stickade åt henne, det var roligt.
Nu är tankarna igång på vem som fyller år näst som jag kan glädja med stickat, tror det är min mor och till henne vet jag redan vad som står på önskelistan.

1 kommentar:

teresa sa...

Vad fina pulsvärmarna blev!
Jag har just beställt två virkböcker till...ajabaja...