lördag 19 januari 2008

Lite framåt...

Har inte hittat min inspiration ännu, dock funnit lite nyttiga saker att sticka.
Det har blivit en mössa till sambon, stickad i ekoull efter eget mönster. Den blev bra och sambon som inte brukar gilla stickade ting tycker om den. Den ser lite fyrkantig ut men det beror mer på att den fotas sittande på en stolpe.


Har länge velat virka grytlappar, tänk om man ändå vore bra på att virka tjocka, goa grytlappar. Som man inte bränner sig genom. Det är tyvärr mer en önskedröm då mina försök blir inte bra. Har lyckats en gång och då gjorde jag en som vecks ihop dubbel. Dock tog det så lång tid att jag inte orkade göra en till. Så utav garnet som har blivit liggandes stickade jag två grytlappar, som virkades ihop dubbla.


Det är svårt att fota svart men de är enkla i ett patentmönster på ena sidan och resåstickning på den andra. Har även börjat fundera på sticka babyvantar då lillkillen ofta är kall om händerna. De blir ju små så det är mer intressant att hitta något roligt garn än ett mönster. Ja vi får se vad som händer och sker....

1 kommentar:

teresa sa...

Hejsan, long go, no seen. Kommer du/ni på torsdag??
En sköterska på sjukhuset berättade att hon stickar grytlappar på rundstickor. Så viker hon ihop dem o får dem på så sätt dubbla. Sen virkar hon en kant runt hela härligheten. Hon var så stolt för sina fina grytlappar att hon inte nändes använda dem?
Ska vi göra ett test? På torsdag?
Kram, T.