torsdag 3 januari 2008

2008

Ute har vintern kommit, det är kallt och ligger lite snö. Underbart gott. Stickningen rullar på, monkey sockarna är klara och väntar på att bli användna. De var riktigt roliga att sticka och mönstret var inte så svårt att förstå som det kändes vid första anblicken. Hela sockan blev lagom i storleken och passar min fot utmärkt. Tycker att tårna blev bra, roligt att prova ett nytt sätt att avsluta på.
Har börjat sticka en tunn halsduk i kidopale, i en ljuv lila nyans. Den blir lätt som en fjäder, luftig och kommer värma gott kring halsen. Var tveksam till färgen när jag såg nystanet men när jag väl kommit en bit är den helt underbar. Lite roligt att både garnet till monkey sockarna och denna sjalen var garn jag var osäker till men visade sig bli favoriter.


Annars är tankarna och målet med 2008 att utvecklas i min stickning. Nyårslöftet är att itne köpa garn innan jag stickat i mycket av det jag har. Ska bli både roligt och utmanande att hitta mönster. Jag vill även pröva på nya tekniker och kanske ska 2008 bli det år då jag äntligen lär mig nålbinda som jag funderat på ett tag. Det återstår att se..

2 kommentarer:

Åsa sa...

Vad fina dina sockar blev. Jag har aldrig provat kidopale men det ser jättemysigt ut. Ha det så gott./Åsa

Eva i Halmstad sa...

Jag ska prova nått nytt med, har köpt en bok om tvåändsstiickning, en utmaning, sen kanske de blir nålbindning.
ha de gott på dej,
Eva.