söndag 20 januari 2008

Ett fat med garn

Ett fat med restgarn vilket förhoppningsvis ska bli ett par vantar till lillkillen. Funderar lite hur jag ska kombinera dessa två färgerna. Men vantar behöver han, gärna nu så tur att han är liten och att det går fort att sticka småvantar.


Annars är det fortfarande lite torka på inspirationsfronten. Surfat en del, läst bloggar och fått en del tankar men inget som ger ett pirr i magen. Att drops lägger ut vårens mönster ger ett visst pirr i fingrarna och jag har gått igenom mina garner för att se om jag kan använda det jag har. Ja vi får se vart det bär och vad som sker framöver... känner inte att jag behöver sticka hela tiden som det vart ett tag men det är roligt att göra något.


Monkeysarna sitter iallafall på fötterna, de är lite stora men vackra. Vill bara sitta i soffan med fötterna på fotpallen och studera dessa vackra sockar. Det är kul att se alla andras sockar, vilket garn man valt och resultatet.

Inga kommentarer: