fredag 23 januari 2009

Blommande lökar och energi


Nu blommar lökarna i den fint patinerade krukan, vad glad jag blir. Ler varje gång jag ser på den, helt underbara skira rosa tulpaner.

Har stickat klart min Argosy halsduk efter några om och men. Nu är den klar och jag ska fästa trådarna och börja använda denna. Den är stickad i underbart garn, Manos del Uruguay (osäker på stavningen) ett blandat garn med ull och silke. Funderar på att sticka en mössa som passar till halsduken, någon som har några förslag?



Av garn jag köpt för länge sen, så länge sen så att jag inte minns vart det inhandlats har jag virkat två grytlappar, de i köket behöver bytas ut. Men vad roligt det är att virka. Har inte gjort det på länge men blev väldigt sugen på att virka ytterligare.

Idag har jag energi , är väldigt pigg i huvudet tyvärr är jag rätt trött i kroppen så en lugn hemmadag alldeles själv är gott.
Ha det gott!

2 kommentarer:

SF sa...

vilka jättefina tulpaner. Jag väntar på en amaryllis osm enligt hon i blomsteraffären skall ha den där lite skira rosa färgen. Dina stickade saker är också jättefina!

Fru P sa...

Är också virksugen, håller på och bråkar med en sjal som jag inte får till. ps, grytlapparna har jag också gjort, i samma färg.