onsdag 15 oktober 2008

Pastellblått

Jag njuter och det är en lyx att vara mammaledig. Att få se lillkillens framsteg varje dag, ge han en trygghet och få så mycket glädje av honom. Att han kryper ihop i mina armar och lägger huvudet mot axeln. Mysigt!

Ang det rosa garnet från förra inlägget så är det Alpaka Fashion av Schachenmayr nomotta och färg 00134 parti 918. Det kostade 49kr.



Jag är något emot att flickor ska vara så söta i rosa och rött. Pojkar så tuffa i grönt och blått. Gillar inte att det är pastellrosa och pastellblått som visar vilket kön en liten nykomling har. Men vad gör jag jag går och köper pastellblått garn till en mössa till lillkillen. Tycker det har varit svårt att hitta garn som inte töjer sig för mycket i sidled, tappar formen eller rullar upp sig för mycket i kanterna... detta garnet är ett underbart garn i blandningen extra fine merion, silke och cashmere. Så vi ger det ett försök och det finns en ljuvlig lite bok med modeller.

2 kommentarer:

LADY JEN sa...

Tack för den snälla kommentaren på min blogg. Riktigt kul att hitta din fina blogg... ska lägga till den bland mina favoriter!

Ang hur jag hittar tyg till mina barnkläder så är det i många olika tygbutiker. Plötsligt ligger det bara ett underbart tyg där framför mig :)

//Jenny

Efwa - Medea sa...

Visst är det tråkigt att det förväntas att flickor har rosa o pojkar blått när de är bebisar. Jag var allergisk mot det när mina barn var små och när jag klädde min bebisflicka i svart o vitt trodde alla att hon var en pojke och det var hemskt nog att ha svart på en bebis men jag tyckte hon var jättefin. Men jag har nog alltid varit lite obstinat för att provocera. =)
/Efwa