tisdag 24 februari 2009

Röd!

Hej alla läsare!

Nu ska det bli ordning i torpet. Min vackra Marimekko pärm, full med mönster är nu fylld till brädden. Så jag har fått införskaffa en till pärm. Dock ingen likadan men ska se om det fungerar att ha en modell smalare pärm. Efter en stund fundering vilka mönster som ska byta pärm är de nu iordning. Dagen följde med en tur till årets bokrea, jag hittade inga direkt inspirerande böcker om stickning/virkning men en bok om Svenks slöjdkonst fick följa med mig hem.

Väl hemma fotade jag ett par sockar som legat och väntat på att bli bloggade. De är stickade i Fabel, st 2.5, och sitter helt perfekt på mina fötter. Inser att dagens sammanhängande tema på detta inlägg är röd, vilket är en av mina gladfärger.... men nu är det dags för mellis och slöjdkonst.
Ha det gott!

1 kommentar:

Susilull sa...

Smart fotografering - i spegeln!
Och jag förstår att du fastanr för rött - det är en härlig färg!