lördag 27 december 2008

Mellandagar...

Det är tyst i huset förutom två snarkande killar i sovrummet, det är lillkillen och min sambo som sover ikapp. Jag passar på att njuta av ensamheten, det är skönt och lugnt. Har på den sista tiden saknat att vara för mig själv, har varit hemma några dagar och haft den bästa julen på länge.



Har sytt, borderat och stickat. Insett att jag inte fotat alla tillverkade julklappar men det får gå. Skulle sy två fleecemössor till barn men insåg efter ett tag att denna perfekta julklapp kan vi ge till fler... så det blev nog totalt 9 eller något åt det hållet. Har inte hållt räkningen.



Jag är helt förälskad i att sticka sockor med magic loop, dvs båda sockorna stickas samtidigt på en låååång rundsticka. Det är behändigt, minimerar risken att "tappa bort" en strumpsticka och det bästa av allt är att båda sockorna blir klara samtidigt. Jag som innan enbart stickat en socka för att inse att mönstret inte var så kul ökar chansen att det blir två strumpor.... helt suveränt.

Har även dykt ner i min broderilåda, sytt en väggbonad till lillkillen med texten bää, bää vita lamm... jättesöt. Jag gillar bonader påminner om mormor och morfar och deras hem när jag var liten.


Men nu hör jag att killarna har vaknat, dags att gosa ner sig i soffan och enbart mysa av dagen.

Ha det gott!

2 kommentarer:

Susilull sa...

Låter som en härligt lugn julhelg!
De små fleecemössorna ser mysiga ut, fast man inte ser så mycket av dem på bilden. Och det där med magic loop måste jag pröva, hur lång rundsticka har du?

Önskar dig en riktigt God Fortsättning på julhelgen!!

Bland garnnystan och sytråd sa...

Sådan energi du fick när du kom hem.Visst är det kul med sådant som är egentillverkat i paketen. Hoppas du får vara hemma ett tag nu, eller kanske slipper åka tillbaka.
God fortsättning och gott nytt år!
Kram Monica