fredag 28 december 2007

Rea



Julen är över, osäker på om de stickade julklapparna uppskattades tillräckligt?! Vad säger man att släkten är värst?! Nåja, var med Bohusstickan på garnrea vilket alltid muntrar upp. Tiden flög iväg, fanns otroligt vackert garn. Det var svårt att fatta beslut, ville sticka i många av de olika sorternas garn. Kom hem med Regia garn i två olika rosa/röda/oranga nyanser. Ser framför mig sockar till mig själv.



I det andra garnet är tanken att det ska bli sjalar, tunna och fluffiga som en av mina favoritsjalar jag redan använder så mycket som möjligt.



Annars ska jag utmana mig själv i att sticka i garn jag redan har. Nyårslöftet blir att sticka upp mycket av det jag har innan jag köper nytt och jag tror det ska gå jättebra. Blir otroligt inspirerande när jag lägger ihop olika kombinationer. Det ska bli kul att plocka fram garn och hitta modeller.

2 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Garnrea måste vara en höjdare,
Eva.

Anna sa...

Vilka fynd! Nu har jag uppdaterat mitt senaste inlägg och det finns svar på dina frågor.
Gott nytt år!