måndag 17 december 2007

Gammalt och nytt

Det är två pratglada kvinnor som arbetar i denna butik i staden söderut. Man pratar mycket och försöker hinna med att titta och känna på garnerna. Det blev inhandlat ett supersoft merinoull som banderrollen informerar om. Detta garnet är jättemjukt, lent och underbart. Tror mig veta vad det ska bli stickat av detta garn. Garnet är i en helt underbart blå/lila i färgen, lite melerat. Det är vackert och super mjukt.


Av mina medhavda garner blev det inte påbörjat på ett nytt projekt. Istället började jag sticka med ett länge legat garn. För flera år sedan fick jag lovikkagarn, stickor och mönster av mina föräldrar i julklapp. Det var när mitt stickintresse fortfarande var väldigt nytt. Blev sugen på att sticka dessa vantarna efter att de andra blev klara. Vantar är roligt att sticka då man inte behöver sy ihop och fästa allt för många ändar.

Är det någon som har en bra idé om vad man kan sticka av ett garn på stickor 15?

Inga kommentarer: