fredag 21 december 2007

Mycket nytt....



Oj det händer mycket just nu. Drops har kommit ut med vårkollektionen. Har redan hittat flera modeller jag vill sticka.
Av garnet jag köpte i Falkenberg, det supersofta merinoullen har jag påbörjat att sticka en filt. Det är helt underbart. Har tagit ett dropsmönster för alpacka och gör en egen variant då denna stickas med st.5. Har svårt att lägga ifrån mig denna stickning. Kanske ska använda den som sporre så jag får genomfört min rosa/orange/röda stickning som ni ser i en hög i ett tidigare inlägg, vilken inte alls är lika inspirerande. Ja vi får väl se...

Vantarna har även de blivit liggande. I en hög på köksbordet. Vädret ute är väldigt tråkigt just nu, hur många dagar utan sol klarar man?!
Fick en tidig julklapp, de efterlängtade böckerna jag beställt kom äntligen. En bok om vantar, sjalar och mössor. Mycket mönsterstickning, vilket jag länge velat sticka. Är dock nybörjare så det behöver vara lite enklare mönster. Den andra boken handlar om att stick till busiga barn och jag ser framemot att sticka flera av dessa modellerna.

2 kommentarer:

teresa sa...

HejAnna!
Filten ser jättefin ut. Vad är det för garn?
Blev sugen på böckerna också.
Fick du mitt sms om stickfika eller skickade jag det till fel Anna??
Och mailet om garnrea (det är ju FÖRE nyår....)?
Tack för julkortet!
Kram, teresa

Eva i Halmstad sa...

Håller med om filten , är de på Sticka Lätt som du handlat garnet, brukar handla där jag med.
Ha de gott på dej, Eva