måndag 25 februari 2008

Födelsedag och brodyr



Min mamma fyllde år i mitten på februari och jag gav henne en stickad sjal. Gjorde klart denna innan jul då jag gillar att vara förberedd så man slipper stressa på slutet. Den är stickad i ett merinoull/silke?! Kommer inte ihåg vet bara att garnet är underbart, kommer definitivt sticka mer i detta framöver. Mamsen blev jätteglad och har redan nu börjat fundera vad som ska stickas till mors dag och jul.


Annars har jag lagt stickorna på hyllan och börjat brodera. Inspirerad av Fingerfärda, http://www.fingerfarda.com/ ritar jag och syr mig en duk. Det är så roligt och perfekt att göra med restgarner. Jag har mig en period med lust för brodering på våren. Gillar även Fingerfärdas broderade kuddfodral kanske något att önska sig i present?!


1 kommentar:

teresa sa...

Jättefint, nu vill jag också brodera!